PRO POSKYTOVATELE ZDRAVOTNÍCH SLUŽEB
Slyšel jsem od kolegů z jiného hospice, že lékaři ve službě téměř nevyjíždí k pacientům. Potřebuji mít tedy lékaře na službu k dispozici i pro výjezd, nebo stačí mít lékaře na telefonu?
Pokud chcete poskytovat mobilní specializovanou paliativní péči, tak je nepřetržitá dostupnost lékaře stejně důležitá jako nepřetržitá dostupnost zdravotní sestry – a to nejenom na telefonu.
Samozřejmě při dobře nastavené terapii a péči o pacienta je podstatně méně pohotovostních výjezdů, protože pacientovi se daří lépe. Klíčové je i správně zaškolení pečující osoby, aby věděla, jak správně podat SOS medikaci při obtížích. A neméně důležité jsou šikovné a vzdělané sestřičky, které v případě, kdy už je akutní výjezd potřeba, popíší lékaři věrně nastalou situaci a stav pacienta. Lékař je pak mnohdy schopen upravit terapii i po telefonu.
Každopádně ale pořád budou situace, kdy bude třeba akutní výjezd lékaře. A taková situace může nastat naprosto kdykoliv. U organizací, které mají smluvní vztah na odbornost 926, je případná nedostupnost lékaře pro návštěvní službu porušením smluvního vztahu s pojišťovnami.